22 januari 2011

Hejsan!
Bloggen får lida. Just nu sitter jag och skriver mitt arbete i biologi. Skriver om krokodiler. Mycket intressant faktiskt.
Igår var jag i skolan. Sedan kom jag hem en snabbis får och äta och byta om för jag skulle iväg till Koranskola i Bergsjö. Det var faktiskt bra. Vi pratade om Islam. Bönen är det viktigaste. T.ex Ramadan om du missar fastan så kan du ju ta igen efter Ramadan. Men kan man göra det med bönen? Kan man ta igen det nästa dag? Nej, det kan man inte. Så missar man en bön är det dåligt. Därför är bönen så himla viktig. Det är då du får kontakt med Allah.
Efter koranskolan då klocka var runt 8-tiden. Så drog jag och tjejerna hem till Ikran för att ha myskväll. Foos och Kaamo lagade mat medans resten gick och handlade. Vi handlade chips, cola, tårta och godis m.m. Vi åt ris med kyckling och curry. Det var sådär. Haha :D. Sedan satt vi och snackade och mumsade och skrattade. Vid 11-tiden drog alla. Jag och Foos möte Fatima på vägen. För att hon ville ha sällskap hem :).
Idag så har jag planerat och plugga och sedan dra till moske med tjejerna. Det är föreläsning idag. Sedna så får vi se vad som händer. P.S InshAllah så skall jag få min dator av pappa. Peace ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0